יועץ משכנתאות – תפקידו של היועץ לפני נטילת ההלוואה

יועץ משכנתאות הוא מקצוע רשמי בעולם ובישראל הוא נמצא בתחילת דרכו אבל תופס תאוצה אדירה ככל שהזמן עובר. אנשים מתחילים להבין שהבנקים למשכנתאות דואגים רק לבנקים למשכנתאות. שהאינטרס של הפקיד או הפקידה שיושבים בבנק הוא להרוויח לבנק כמה שיותר כסף מכל עסקה ושלא משנה את מי הלקוחות מכירים בתוך הבנק
יועץ משכנתאות מצביע על מודל קטן של בית

יועץ משכנתאות הוא מקצוע רשמי בעולם ובישראל הוא נמצא בתחילת דרכו אבל תופס תאוצה אדירה ככל שהזמן עובר.

אנשים מתחילים להבין שהבנקים למשכנתאות דואגים רק לבנקים למשכנתאות. שהאינטרס של הפקיד או הפקידה שיושבים בבנק הוא להרוויח לבנק כמה שיותר כסף מכל עסקה ושלא משנה את מי הלקוחות מכירים בתוך הבנק , עדיין הבנק חייב להרוויח כמה שיותר כסף ובמקרה כמו נטילת משכנתה של מאות אלפי שקלים לעשרות שנים – זה מאוד פשוט בשביל הבנק לעשות את מה שהוא צריך ובקלות.

מכיוון שמדובר על מאות אלפי שקלים ולפעמים מליוני שקלים לתקופות של עשרות שנים, בעולם כבר הבינו שלקוח הקצה לא יכול לקבל החלטות כל כך כבדות ובעלות השפעה על חייו הכלכלים בנקודה שהוא לוקח משכנתה ולכן בארה"ב למשל, חובה להשתמש ביועץ משכנתה (היינו ממליצים לקרוא מאמר בנושא ניהול סיכונים במשכנתא שיכול להוסיף זווית ראיה נוספת על הנאמר כאן).

בעולם מושלם, הבנקים הם לא חברות מסחריות שצריכות להרוויח כמה שיותר ממכירת כסף. הם לא צריכים לנצל כל ממשק מול לקוחות להרוויח כסף וכמה שיותר. בעולם מושלם, אנשים מבינים בדיוק על מה הם חותמים בעסקה הכלכלית הכי גדולה שלהם ויודעים בוודאות מה יקרה להחזר החודשי שלהם, למשל, אם הריבית במשק תעלה בשני אחוזים.

אבל בינתיים העולם לא מושלם ולכן יועצי המשכנתאות כאן בדיוק בשביל להפוך את העולם למושלם למי שמתשמש בשירות של ייעוץ משכנתאות פרטי

תפקידו של יועץ המשכנתה הוא לגשר על פערי המידע העצומים שיש בין הבנקאים שיושבים בבנק ומוכרים את הכסף לבין לקוחות הקצה שבדרך כלל לא מבינים במימון וצריכים משכנתה.

פערי המידע האלה גורמים לאנשים לעשות טעויות גדולות שיכולות לעלות להם בעשרות ומאות אלפי שקלים שילכו לבנק במקום שיישארו אצלם, ללחצים כלכליים במשך עשרות שנים ובמקרה הגרוע ביותר – לאבד את הבית שלהם.

תפקידו של יועץ משכנתאות איכותי הוא להקשיב ללקוחות, להבין בדיוק את הצרכים והיכולות שלהם כיום ובעתיד, לבנות להם תוכנית הלוואה ותמהיל משכנתה שמתאים להם ולא לבנק, להכין את תיק המשכנתה כמו שצריך, להגיש לבנקים הנכונים ולסניפים הנכונים באותו בנק, לבצע מכרז ריביות אגרסיבי וחכם וכמובן, לפתור את כל הבעיות שצצות בדרך.

תפקידו של יועץ משכנתאות טוב הוא לדאוג שהלקוחות יחושו ביטחון בתהליך במקום חרדה. שירגישו שהם בידיים שדואגות להם ורק להם כי הבנק דואג לעצמו ורק לעצמו (מומלץ לעיין בחומר מקצועי בתחום משכנתאות שיכול לעזור לנוטלי משכנתא להבין את עולם הפיננסי ועולם המשכנתאות טוב יותר).

בבנקים למשכנתאות יש זמן קצוב לכל לקוח. עם כל הכבוד לבנקאים, אין להם את היכולת להקשיב באמת ולעומק לכל נוטל משכנתה ולהתחשב בכל מכלול החיים שלו. תזכרו טוב, הבנק הוא גוף מסחרי ותפקידו להרוויח כסף. הבנק מרוויח כסף בעיקר ממכירת כסף. כשלוקחים משכנתה, קונים מהבנק הרבה כסף וכאן הבנק יכול להרוויח הרבה מאוד כסף.

אחד הדברים הכי משמעותיים שיועץ משכנתאות צריך לשים עליהם דגש לפני תהליך לקיחת המשכנתה זה ההחזר החודשי במשכנתה. רוב הלקוחות בישראל רוצים דבר אחד וזה להחזיר כמה שפחות. זאת הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות ויועץ משכנתאות טוב יודע להסביר את הנושא בצורה מוחשית ולגרום ללקוחות להחזיר את ההחזר שמתאים להם. כל מאה שח שהיועץ גורם למשפחה לעלות בהחזר החודשי, חוסך להם עשרות אלפי שקלים ושנים רבות של תשלומי משכנתה.

אם בכל זאת אתם מחליטים ללכת לבנקים למשכנתאות לבד אז חשוב וקריטי שתדעו את הדברים הבאים שיועץ משכנתאות טוב יודע בוודאות:

יסודות המשכנתה – מה זאת ריבית קבועה וריבית משתנה במשכנתא, מה זה מדד המחירים לצרכן ואיך הוא משפיע עליכם, מה זאת לוח שפיצר ואיך הוא עובד מתמטית, מה הם כל המסלולים של המשכנתה ומה היתרונות והחסרונות של כל מסלול ומסלול. איך להבין תיק משכנתה מושלם לבנקים, לאיזה בנקים ללכת, לאיזה סניפים בתוך כל בנק ללכת ולאיזה אסור להתקרב, מה ההחזר החודשי הכי טוב לכם, מה התמהיל האופטימאלי שלכם, איך נראה אותו תמהיל אם תוסיפו לו עוד 200 ₪ להחזר החודשי, מתי להגיש את התיק ואיך להתנהל במשא ומתן על מנת לא להפסיד הרבה כסף ועוד כמה דברים שבטח שכחתי.

אם אתם יודעים את כל אלה ברמת מקצוענות גבוהה, יכול להיות שתשיגו תוצאה טובה!

 

בברכה,

שטרן ייעוץ משכנתאות

 

רוצים לחסוך מאות אלפי שקלים במשכנה שלכם?

עוד מאמרים בנושא
המדריך המלא להון עצמי
עדי שטרן

המדריך המלא להון עצמי

על פי הרגולציה של בנק ישראל על מנת לקחת משכנתה בישראל צריך להחזיק בהון עצמי.
במידה ורוכשים דירה יחידה, יש צורך להביא 25% הון עצמי
במידה ורוכשים דירה חליפית, יש צורך להביא 30% הון עצמי
במידה ורוכשים דירה שנייה ומעלה, יש צורך להביא 50% הון עצמי.

קרא עוד »
משכנתה לבנייה עצמית
עדי שטרן

משכנתה לבנייה עצמית

מעוניינים לבנות את בית חלומותיהם מאפס?
בניגוד לרכישת דירה או בית קיים, הבנייה העצמית מאפשרת לבעלים להתאים את הנכס לצרכים, לטעמים ולחלומות שלהם.
יחד עם זאת, התהליך מצריך תכנון כלכלי ולוגיסטי יסודי, שכן הוא כרוך בהתמודדות עם אתגרים רבים.
במאמר זה נסקור את מהותה של משכנתה לבנייה עצמית, את התהליך הכרוך בקבלתה ואת ההיבטים החשובים לשים לב אליהם במהלך התכנון והביצוע.

קרא עוד »
אדם חנוק
עדי שטרן

המדריך להורדת ההחזר החודשי

ההחזר החודשי של המשכנתה שלכם עלה בעקבות עליית הריבית?
ההחזרים החודשיים של ההלוואות שלכם עלו בצורה משמעותית?
ההחזרים החודשיים של ההלוואות שלקחתם מקרן ההשתלמות עלו וכבר מדובר על סכום משמעותי?
אם עניתם כן על אחד מאלה, אז בוודאי גם תתחברו להמשך….

קרא עוד »

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התחלת שיחה
אנחנו זמינים
הי 👋
איך אפשר לעזור לך?