לפני כמה שנים, וגם כיום לעיתים נדירות, אנשים שואלים: למה לקחת יועץ משכנתה פרטי אם יש יועץ משכנתאות בבנק?

אז בואו נעשה סדר בדברים,

הבנק הוא גוף מסחרי שנסחר בבורסה לניירות ערך ומטרתו היא – להרוויח כמה שיותר כסף. זאת עובדה!

בבנק עובדים בנקאים שהמטרה שהאינטרס שלהם הוא אחד, לשרת את מקום העבודה שלהם בדרך הנכונה ביותר.

אם המטרה של הבנק היא להרוויח כמה שיותר כסף והמטרה של הבנקאי היא לשרת את רצון הבנק אז המטרה של הבנקאי היא להרוויח מכל לקוח שמגיע אליו כמה שיותר כסף.  יועץ המשכנתאות בבנק הוא לא יועץ משכנתאות הוא מוכר משכנתאות. למוכר המשכנתאות יש יעדים ברורים וככל שהוא ימכור את המשכנתה יקר יותר ככה הוא יעמוד ביעדים שלו טוב יותר.

כתוצאה ממה שכתבתי כאן קודם, נוצר בארץ מקצוע שנקרא יועץ משכנתאות פרטי.  כמו שלמוכר המשכנתאות של הבנק יש אינטרס (להרוויח כמה שיותר כסף לבנק) ככה ליועץ המשכנתאות הפרטי יש אינטרס והוא לחסוך ללקוח שלו כמה שיותר כסף ולא רק לחסוך אלה להתאים לו את המשכנתה שמתאימה לו ולא לבנק ולבצע עבורות את כל הבירוקרטיה המתישה בהתנהלות מול בנקים בישראל.

מי אתם מעדיפים שיבנה לכם את המשכנתה– מוכר המשכנתאות של הבנק שרוצה להרוויח כמה שיותר או יועץ פרטי עם ניסיון עצום שמבין אתכם בדיוק ובנוסף יודע מה המינימום שאתם יכולים לקבל מהבנק.

מי אתם מעדיפים שיקשיב לכם – מוכר המשכנתאות של הבנק שכל מה שמעניין אותו זה שתיקחו את המשכנתה מהבנק שלו תוך כדי שהוא מרוויח עליכם הכי הרבה כסף או ליועץ משכנתאות פרטי שיש לו את הזמן, הכלים , הניסיון והכישורים להביא לכם את מה שאתם באמת צריכים בדרך הפשוטה ביותר.

מול מי אתם מעדיפים לבצע את התהליך, מול יועץ משכנתאות של הבנק שנמצא בעומס עצום ומקצה לכם חצי שעה מתי שנוח לו, שאתם צריכים להתאים את הלוז שלכם לזה שלו. או ליועץ פרטי שעובד עבורכם ולבנק תהיו צריכים להגיע רק לחתימות?

מול מי אתם מעדיפים לתקשר במהלך העסקה הכי גדולה שלכם בחיים, מול מוכר המשכנתאות של הבנק שכל היום נמצא בפגישות ואין לו דקה לנשום או מול יועץ פרטי שנמצא בקו תקשורת פתוח גם מולכם וגם מול הגורמים הנכונים בבנק?

אז אם לסכם את השאלה שנמצאת בכותרת שלנו – האם יכול להיות מצב שיועץ משכנתא פרטי הוא יותר טוב לנו מיועץ המשכנתאות בבנק, התשובה היא חד משמעית כן! היתרונות עצומים עד שכמעט לא ניתן להשוות בין שני המקרים.

ללכת עם יועץ משכנתאות טוב זה כמו ללכת עם עורך דין מעולה למשפט במקום ללכת לבד ולנסות לייצג את עצמך.